מניות או נדלן? - nadlanfree

השקעות

פיננסי

קרקעות

מניות

מניות או נדלן?

נדל”ן או מניות? איזה משני אפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר הוא המשתלם יותר? בחירה מושכלת היא אכן אפשרית, במיוחד כשיש הזדמנויות יוצאות דופן שכדאי להכיר.

בסופו של דבר, רובנו רוצים אותו דבר – להבטיח עבור ילדינו את העתיד הבטוח והיציב ביותר שאנו יכולים להשיג באמצעים העומדים לרשותנו. אנו עובדים קשה ומשתדלים ככל הניתן לחסוך ולדאוג לעתודות שיבטיחו לנו בהמשך החיים שקט נפשי ויכולת לתת לדור הבא התחלה קלה ובטוחה יותר. הדרך היעילה והנבונה ביותר לעשות זאת היא על ידי הפניית הכספים שנחסכו לאפיקי השקעה מניבים ומשתלמים.

כיום, השוק מוצף בהזדמנויות רבות והשפע המבלבל עשוי להקשות על הבחירה הטובה ביותר. רבים מאיתנו תוהים האם כדאי להשקיע בשוק ההון, היכן שניתן להפיק תשואות נאות מאוד, או “ללכת על בטוח” ולרכוש נכס מקרקעין המאפשר הכנסה פאסיבית יציבה. מאחר שמדובר בשני תחומים בהם מתחוללת כיום סערה לא קטנה, התשובה אינה פשוטה כלל ועיקר. על מנת לסייע לך לקבל החלטה מושכלת, אספנו עבורך כמה מהיתרונות ומהחסרונות של כל אחד מאפיקי ההשקעה.

תשואה גבוהה ונכס נזיל

ככל שתשואה היא ההיבט היחיד שמעניין אותנו, אין כל ספק – השקעות בשוק ההון הן האפיק הרווחי ביותר. עם זאת, כדאי להביא בחשבון כי כאשר אנו מדברים על השקעה בניירות הערך – כגודל התשואה, כך גודל הסיכון. אף על פי שבשוק המניות המקומי ניתן ליהנות מתשואה של כ-7% בשנה, תשואה נאה ביותר לכל הדעות, הרי שתמיד קיים הסיכון שהאצבע על הדופק תרפה לרגע ונקבל החלטה שגויה. במקרה כזה, אנו עשויים להפסיד סכומים רבים וההשקעה תרד לטמיון.

לכן, אחת השאלות החשובות שראוי להעלות כשזה מגיע לדילמה בין השקעה במניות או בנדל”ן היא מה טווח ההשקעה שלנו. בעוד שבטווח הקצר השקעה במניות מציעה תשואה שנכס מקרקעין לעולם לא יוכל להתחרות איתה, ככל שאנו מרחיבים את נקודת המבט ופורשים אותה על פני עשרות שנים, הסיכון עולה ולפתע היציבות הבולטת של השקעות הנדל”ן מתחילות לקרוץ לנו ומציעות רווחיות משמעותית בהרבה.

היבט נוסף שיש להביא בחשבון הוא הנזילות הגבוהה של ניירות הערך. שוק הנדל”ן בישראל קופא על שמריו ואם נרצה לסחור בנכס שלנו ולייעד את הכספים להשקעת נדל”ן משתלמת יותר, ייתכן מאוד שהדבר עשוי להיות מורכב מאוד ומלווה במיסוי ניכר. מניות הן אפיק סחיר ונזיל בהרבה המאפשר גמישות שמספקת לנו את האפשרויות הרבות ביותר בבחירת ההשקעה המכניסה ביותר. גם כאן, אלמנט הזמן משחק תפקיד משמעותי.

עץ קטן נטוע באדמה בידיים

הדרך הקצרה היא הארוכה

לפעמים נראה כי אחד הדברים האטרקטיביים ביותר בהשקעה במניות היא העובדה שהם פונים ליצר ההרפתקני שבנו. ישנו מתח רב סביב עליית או ירידת המניה, סביב הזמן הנכון ביותר למכור, ישנו ריגוש ואפשרות להצליח ובגדול. כל זאת טוב ויפה כשכל מה שמוטל על הכף הוא כסף נזיל ועודף.

כאשר המניע שלנו להשקיע הוא ליצור הצלחה יציבה ולהבטיח את עתיד משפחתנו, נכנסים משתנים נוספים אל המשוואה שלנו. תשואה אפוא אינה יכולה להיות המשתנה היחיד שלנו כאשר אנו מחפשים את ההשקעה המשתלמת ביותר. במובן הזה, על מנת לשמור על הבית, לפעמים מה שבאמת נדרש הוא בסיס יציב לבנות עליו.

השקעת נדל”ן אמנם מציעה תשואות שנחשבות סולידיות לעומת השקעות במניות, אך היא מותירה בידיך נכס ממשי, שניתן להחזיק ולתפוס בו ולהשתמש בו בכל דרך שנבחר. יהיה מצב השוק אשר יהיה, קיים נכס הנמצא בבעלותנו וניתן להשכיר אותו, להשתמש בו ולבצע בו שיפורים על מנת להעלות את ערכו. זהו אחד מן המקרים שבהם הדרך הארוכה והבטוחה היא בסופו של דבר גם הדרך הקצרה אל הביטחון – ללא סיכונים ומתחים סביב היקר לנו ביותר.

 

בעשור השני של המאה ה-21 השקעה בקרקעות חקלאיות בישראל היא הזדמנות פז

על מנת למקסם את השקעת הנדל”ן שלך עד לשיא הפוטנציאל הטמון בה, ישנו אפיק השקעה משתלם במיוחד בתחום הנדל”ן. אדמות רבות המוגדרות בתב”ע, מופשרות מפעם לפעם למטרת מגורים.

משבר הדיור החמור בישראל דוחף את המדינה לייעד אדמות חקלאיות אשר ערכן נמוך בהרבה מקרקעות למגורים, עבור פתרונות מגורים חדשים. רכישה בזמן הנכון, כאשר הקרקע עודנה חקלאית אך בעיצומם של תהליכי ההפשרה, עשוי להותיר בידיך רווחים משמעותיים ועתיד יציב לעשורים הקרובים.

להרשמה והצטרפות לקבוצת המשקיעים:

עוד מידע שיעניין אותך

מאגר השקעות נדלן

מאגר השקעות נדל”ן שוות במיוחד השקעות נדל”ן בארץ השקעות נדל”ן בחו”ל השקעות בקרקעות למציאת ההשקעה

קרא עוד »

נדלן במחיר בלתי ייאמן

בלב הארץ: הזדמנות לנדל”ן עם תשואה נדירה תשואה נדירה תשואה נדירה למידע נוסף והצטרפות לקבוצת המשקיעים: בזמן שהתלבטת,

קרא עוד »

שיטת הרכישה

שיטת רכישת קרקעות חקלאיות והפשרתן לבנייה פעלה היטב בהרבה מקומות ואתרים ברחבי הארץ, ובזכותה רבים ביצעו השקעה כלכלית מניבה. קחו לדוגמא את מגרש יחידות הקרקע בעיר ראשון לציון שבשנת 2002 היה מוערך בכ- 38 מיליון ₪ ולפני שנים בודדות נמכר למשקיעים חדשים בסכום של 105 מיליון ₪ – זינוק רווחי ביותר בתקופת זמן קצרה יחסית.

מסלולי השקעה

לרכוש 1 יחידה (100 מ”ר): 155,000 ₪

1 דונם: 1,500,000 ₪

סיפור הצלחה

דוגמה נוספת התקיימה ביישוב ‘חשמונאים’, שהפך לסיפור הצלחה, כבר לפני 25 שנה השקיעו עשרות אנשים ברכישת אדמות חקלאיות, ובבוא היום זכו להיות בעלים של רחוב שלם. יישובים נוספים שבהם תשואת ההשקעה קפצה לסכומים גבוהים בשנים בודדות נוכל למצוא את: גבעת שמואל, יד בנימין, נחלים ועוד.

גם השכונה ‘אורות בדורות’ תיבנה בשיטה המוצלחת של מכירת קרקעות חקלאיות והפשרתן לבנייה. כמו במקומות האחרים ברחבי הארץ, הזריזים והנבונים יזכו לתפוס את ההזדמנות הנדירה להגיע להשקעה במחיר מוזל, לבצע השקעה כדאית ביותר שתניב בעז”ה תשואה ענקית ותגשים את החלום!

להצטרפות לקבוצת המשקיעים:

מאמרי נדל"ן אחרונים שעלו :

מניות או נדלן?

השקעות פיננסי קרקעות מניות נדל”ן או מניות? איזה משני אפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר הוא המשתלם יותר? בחירה מושכלת היא אכן אפשרית, במיוחד כשיש הזדמנויות יוצאות

קרא עוד »

מאגר השקעות נדלן

מאגר השקעות נדל”ן שוות במיוחד השקעות נדל”ן בארץ השקעות נדל”ן בחו”ל השקעות בקרקעות למציאת ההשקעה המשתלמת עבורכם השאירו פרטים מחירי הדיור שנוסקים בכל רחבי הארץ,

קרא עוד »